• Namangan shahri, Islom karimov ko'chasi, 12 uy
  • +998 (69) 234-14-30

TEXNIKUM BITIRUVCHILARINI OLIY TA’LIM MUASSASASI BAKALAVRIAT TA’LIM YO‘NALISHIGA YAKKA TARTIBDAGI SUHBAT ORQALI QABUL QILISH UCHUN  BAXOLASH MEZONLARI  

Mazkur baxolash mezoni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil  11-yanvardagi “Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy ta’lim muassasalarining bakalavriat ta’lim yo‘nalishlariga suhbat asosida o‘qishga qabul qilish tartibi to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash haqida” 17-son  qaroriga asosan tayyorlandi. 

 

Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy ta’lim muassasalarining bakalavriat ta’lim yo‘nalishlariga suhbat asosida o‘qishga qabul qilish uchun o‘tkaziladigan suhbat jarayonlari uchun tuzilgan na’munaviy savollar mamlakatda o‘z sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish, bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivasiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish); 

shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari), tanlangan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi sohasidagi bilim va kasbiy ko‘nikmalarning mavjudligi kabi masalalar o‘z aksini topgan. 

Kirish  

Bugungi kunda ta’lim sohasini tubdan takomillashtirish davr talabiga aylangan. Ushbu talabdan kelib chiqqan holda, ta’lim sohasidagi munosabatlarni tartibga soluvchi qonunlar qabul qilinmoqda. Jumladan, O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi qonuni 2020 yil 23 sentyabr kuni qabul qilingan bo‘lib, uning maqsadi ta’lim sohasidagi munosabatlarni tartibga solishdan iborat. Mazkur Qonunga asosan ta’lim sohasidagi asosiy prinsiplar, ta’lim tizimi, turlari va shakllari aniq belgilab qo‘yildi. 

 

 Prezidentimizning 2019 yil 6 sentyabrdagi “Professional ta’lim tizimini yanada takomillashtirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”  PF-5812 -son Farmonini ijro etish maqsadida qaror bilan quyidagilar tasdiqlandi: 

 

  • Uzluksiz boshlang‘ich, o‘rta va o‘rta maxsus professional ta’lim to‘g‘risidagi nizom; 

  • Boshlang‘ich professional ta’lim bosqichida kadrlar tayyorlaydigan kasb-hunar maktablarining namunaviy ustavi; 

  • O‘rta professional ta’lim bosqichida kadrlar tayyorlaydigan kollejlarning namunaviy ustavi; 

  • O‘rta maxsus professional ta’lim bosqichida kadrlar tayyorlaydigan texnikumlarning namunaviy ustavi. 

 Tizimida kollejlar va texnikumlar bo‘lgan vazirliklar, idoralar va xo‘jalik birlashmalariga tasdiqlangan namunaviy ustav asosida ularning ustavlarini ishlab chiqish hamda ularning faoliyatini ularga muvofiq yo‘lga qo‘yish topshirildi. 

  Quyidagilar professional ta’limning asosiy vazifalari hisoblanadi: 

  • ish beruvchilarning talab va takliflariga asosan kadrlarga bo‘lgan real ehtiyojni inobatga olgan holda iqtisodiyot soha va tarmoqlari uchun zarur bo‘lgan malakali mutaxassislarni tayyorlash hamda jamiyatning kasblar va mutaxassisliklarga bo‘lgan talablarini qondirish; 

  • mehnat faoliyatida zamonaviy AKTni tatbiq qilish bo‘yicha amaliy ko‘nikmalarga ega bo‘lgan kadrlarni tayyorlash; 

  • xorijiy ta’lim muassasalari bilan hamkorlikni rivojlantirish, zamonaviy innovasion o‘quv loyihalarini birgalikda amalga oshirish uchun malakali xorijiy mutaxassislarni jalb etish; 

  • Xalqaro tasniflagich darajalari bilan uyg‘unlashgan tabaqalashtirilgan ta’lim dasturlarini hamda o‘qitishning kredit-modul tizimini bosqichma-bosqich joriy etish; 

Xulosa o‘rnida, ta’lim sohasidagi islohotlar ham bugungi kunda o‘zining dolzarbligi hamda amaliy ahamiyati bilan boshqa sohalardagi islohotlardan aslo qolishmaydi. Chunki ushbu sohadagi islohotlarni yanada keng ko‘lamda davom ettirish davr talabidir. 

Hujjatlarni qabul qilish 

 

1. Bitiruvchilarni oliy ta’lim muassasasining 2-bosqichidan o‘qishga qabul qilish uchun har yili oliy ta’lim muassasasi rektori (filial direktori) buyrug‘i bilan qabul komissiyasi tuziladi. 

Oliy ta’lim muassasasi rektori (filial direktori) qabul komissiyasining raisi hisoblanadi. 

2 . Bitiruvchilar har yili 5 iyuldan 25 iyulga qadar O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining rasmiy veb-sayti orqali onlayn ro‘yxatdan o‘tadilar. 

3 . Bitiruvchilar oliy ta’lim muassasalarining bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha ro‘yxatdan o‘tishida tizimga shaxsiy ma’lumotlarini kiritishi va quyidagi hujjatlarni yuklashi talab etiladi: 

pasport yoki ID-karta nusxasi; 

texnikumni bitirganlik to‘g‘risidagi hujjat va unga ilovaning nusxasi. 

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi tomonidan vazirlikning rasmiy veb-sayti orqali bitiruvchilarni ro‘yxatdan o‘tkazish jarayonlari muvofiqlashtirilib boriladi. 

4 . Onlayn ro‘yxatdan o‘tgan bitiruvchilarning tizimga yuklangan hujjatlari oliy ta’lim muassasalari qabul komissiyalari tomonidan har yili 5 avgustga qadar o‘rganib chiqiladi va o‘rganish natijalari bo‘yicha abituriyentlarning shaxsiy kabineti orqali ularga xabar beriladi. 

5 . Bitiruvchilar tomonidan topshirilgan hujjatlarning qalbakiligi aniqlanganda, u suhbatdan (talabalikka qabul qilingandan keyin aniqlansa, talabalikdan) chetlashtiriladi hamda hujjatlari belgilangan tartibda huquqni muhofaza qiluvchi organlarga yuboriladi. 

  Suhbat jarayonini tashkil etish va o‘tkazish 

 

1 . Oliy ta’lim muassasasi rektori (filial direktori) har yili 10 avgustga qadar o‘z buyrug‘i bilan har bir ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha alohida Suhbat komissiyasini tuzadi. 

Suhbat komissiyasi 9 nafardan kam bo‘lmagan tarkibda tuziladi va uning tarkibiga kadrlarning asosiy ish beruvchilari bo‘lgan tashkilotlar va oliy ta’lim muassasasi bo‘ysunuvi bo‘yicha vazirliklar va idoralarning mas’ul xodimlari, sohaga taalluqli texnikumning malakali o‘qituvchisi hamda boshqa oliy ta’lim muassasasining tegishli soha bo‘yicha professor-o‘qituvchisi kiritiladi. 

2. Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy ta’lim muassasalariga o‘qishga qabul qilish bo‘yicha suhbat jarayoni to‘liq videokuzatuv ostida o‘tkaziladi va jarayon ota-onalar, kuzatuvchilar uchun ajratilgan alohida kutish joyiga ovozli tarzda onlayn translyasiya qilib boriladi. 

Suhbat jarayoni to‘liq va sifatli videokuzatuv ostida o‘tkazilishini va videoyozuvlarning kamida uch yil oliy ta’lim muassasasida saqlanishini ta’minlash mas’uliyati shaxsan oliy ta’lim muassasasi rektori (filial direktori) zimmasiga yuklatiladi. 

3. Bitiruvchilarni oliy ta’lim muassasalariga o‘qishga qabul qilish bo‘yicha o‘tkaziladigan suhbat jarayoni har yili 10 avgustdan 25 avgustgacha, oliy ta’lim muassasasi tomonidan belgilangan muddatda, Suhbat komissiyasi tarkibining kamida uchdan ikki qismi ishtirok etgan taqdirda o‘tkaziladi. 

Suhbat o‘tkazish muddatlari suhbat jarayonlari boshlanishidan kamida bir hafta oldin oliy ta’lim muassasasining rasmiy veb-saytida e’lon qilinadi. 

Suhbat jarayoniga jamoatchilik vakillari ham xolis kuzatuvchi sifatida jalb etilishi mumkin. 

4. Belgilangan muddatlarda suhbatga kelmagan bitiruvchilarga shu o‘quv yili uchun qayta suhbat o‘tkazilmaydi va ular oliy ta’lim muassasasi bakalavriat ta’lim yo‘nalishining 2-bosqichidan o‘qishga qabul qilinmaydi. 

Bitiruvchi uzrli sabablarga ko‘ra (kasalligi, xizmat safarida bo‘lganligi yoki oila a’zolarining vafot etganligini tasdiqlovchi hujjatni taqdim etganda) suhbatda ishtirok eta olmaydigan bo‘lsa yoki ishtirok etmasa, suhbat o‘tkazilgan sanadan uch kundan kechikmay oliy ta’lim muassasasida tuzilgan qabul komissiyasiga murojaat etishi lozim. Mazkur toifadagi bitiruvchilar uchun suhbat jarayonlari to‘liq yakunlanganidan so‘ng bir hafta muddat ichida qo‘shimcha suhbat o‘tkaziladi. 

5. Savollar oliy ta’lim muassasasi qabul komissiyasi tomonidan ishlab chiqilib, qabul komissiyasi raisi tomonidan tasdiqlanadi. 

6. Suhbat jarayonida Suhbat komissiyasining har bir a’zosiga ushbu Nizomga  1 -ilovaga  muvofiq namunaviy shakldagi bitiruvchining suhbat natijalarini qayd etish varag‘i (keyingi o‘rinlarda  - suhbat natijalarini qayd etish varag‘i) beriladi. 

Suhbat komissiyasi a’zolari tomonidan suhbat natijalarini qayd etish varag‘iga har bir bitiruvchi bilan o‘tkazilgan suhbat natijasiga ko‘ra ball belgilab boriladi va imzolanadi. 

Texnikum bitiruvchilarini oliy ta’lim muassasasi bakalavriat ta’lim yo‘nalishiga suhbat asosida qabul qilish uchun  

BAHOLASH MEZONLARI 

Suhbat jarayonida bitiruvchilarning har biriga  

  1. Mamlakatda o‘z sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish. 

  2. Bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivasiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish). 

  3. Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari). 

  4. Tanlangan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi sohasidagi bilim va kasbiy ko‘nikmalarning mavjudligi bo‘yicha jami to‘rtta savol beriladi.  

Har bir variantda 4 tadan savollari mavjud bo‘lib, har bir to‘g‘ri javob uchun 25 ball beriladi. Savollar uchun eng yuqori ball – 100 ballni tashkil etadi. Suhbat natijalari quyidagi mezonlar bo‘yicha to‘plagan umumiy bali quyidagicha baholanadi. 

Abituriyentning   bilimi quyidagi mezonlar asosida: 

 

 

 

 

Mezonlar 

 

Baho 

 

Xususiy ball 

 

1 

 

Abituriyent mustaqil xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, olgan bilimini amalda qo‘llay oladi, tanlagan sohasining mohiyatini tushunadi, biladi, ifodalay oladi, aytib beradi hamda soha bo‘yicha tasavvurga ega deb topilganda 

 

A’lo 

 

90-100 

 

2 

 

Abituriyent mustaqil mushohada yuritadi, olgan bilimini amalda qo‘llay oladi, tanlagan sohasining mohiyatini tushunadi, biladi, ifodalay oladi, aytib beradi hamda soha bo‘yicha tasavvurga ega deb topilganda 

 

Yaxshi 

 

78-89 

 

3 

 

Abituriyent olgan bilimini amalda qo‘llay oladi, sohaning mohiyatini tushunadi, biladi, ifodalay oladi, aytib beradi hamda soha bo‘yicha tasavvurga ega deb topilganda 

 

Qoniqarli 

 

67-78 

 

4 

 

Abituriyent tanlagan sohasini o‘zlashtirmagan, sohaning mohiyatini tushunmaydi, hamda tanlagan sohasi bo‘yicha tasavvurga ega emas deb topilganda 

 

Qoniqarsiz 

 

0-66 

 

 

                 Muayyan ta’lim yo‘nalishi (guruh) bo‘yicha suhbat jarayoni yakunlangach Suhbat komissiyasi a’zolari tomonidan to‘ldirilgan suhbat natijalarini qayd etish varaqlaridagi ballar hisoblab chiqiladi va shu asosida ushbu Nizomga  2-ilovaga  muvofiq namunaviy shakldagi bitiruvchi bilan o‘tkazilgan suhbatning yakuniy natijalarini qayd etish varag‘i (keyingi o‘rinlarda - suhbatning yakuniy natijalarini qayd etish varag‘i) to‘ldirilib, Suhbat komissiyasi tomonidan tasdiqlanadi. 

Suhbat komissiyasi tomonidan tasdiqlangan suhbatning yakuniy natijalarini qayd etish varag‘iga asosan Suhbat komissiyasining ishtirok etgan a’zolari tomonidan qo‘yilgan ballarning o‘rtachasi 67 ball va undan yuqori bo‘lganda abituriyent suhbatdan o‘tgan hisoblanadi. 

Muayyan ta’lim yo‘nalishi (guruh) bo‘yicha o‘tkazilgan suhbat natijalariga ko‘ra suhbatdan o‘tganlar ro‘yxati shu kunning o‘zida abituriyentlarga o‘qib eshittiriladi. 

Oliy ta’lim muassasasida suhbatlar o‘tkazilishi davrida belgilangan tartibda apellyasiya shikoyatlarini ko‘rib chiqish uchun apellyasiya komissiyasi tashkil etiladi. 

Apellyasiya shikoyatlari suhbat natijalari e’lon qilingan vaqtdan boshlab 24 soat ichida oliy ta’lim muassasasida to‘g‘ridan-to‘g‘ri yozma shaklda yoki Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining rasmiy veb-sayti orqali onlayn shaklda qabul qilinadi va appelyasiya komissiyasi tomonidan murojaat qilganlarning sonidan kelib chiqqan holda bir kundan uch kungacha bo‘lgan muddatda videoyozuv asosida ko‘rib chiqiladi. 

Suhbat natijalariga ko‘ra talabalikka tavsiya etilganlar to‘g‘risidagi ma’lumotlar natijalar e’lon qilingan kundan boshlab uch kun muddatda oliy ta’lim muassasasi rektori (filial direktori) tomonidan bo‘ysunuvi bo‘yicha vazirlik, idoraga taqdim etiladi. 

Suhbat komissiyasining suhbat natijalarini qayd etish hamda suhbatning yakuniy natijalarini qayd etish varaqlari uch yil oliy ta’lim muassasasida saqlanadi. 

SUHBAT JARAYONIDA BERILADIGAN NAMUNAVIY SAVOLLAR TO‘PLAMI  

 

1.   60410100- BUXGALTERIYA HISOBI VA AUDIT BAKALAVRIAT  TA’LIM  YO‘NALISHI GA  KIRISH UCHUN SUHBAT SAVOLLARI 

 

  1. Mamlakatda o‘z sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish : 

     

1. O‘zbekiston Respublikasi Konstitusiyasi qanday maqsadlarni ifodalaydi? 

 

2. Prezident olg‘a surgan 5 tashabbusni tushuntiring. 

 

3. Tadbirkorlikni qanday tushunasiz? 

 

4. Iqtisodiy erkinliklar nimalarda ifodalanadi? 

 

5. Tadbirkorlikka qanday shart-sharoitlar yaratilmoqda? 

 

6. “Yoshlar daftari”ga kimlar kiritilmoqda? 

 

7. Tashqi iqtisodiy aloqalar nima uchun zarur? 

 

8. Xorijiy investisiyalarni jalb etishning ahamiyati nimada? 

 

9. O‘zbekiston Respublikasi qaysi ma’muriy birliklardan iborat? 

 

10. Markaziy Osiyo qaysi mamlakatlarni  o‘ z ichiga oladi? 

 

11. “Yangi O‘zbekiston” atamasi nimani ifodalaydi? 

 

12. Yangi O‘zbekiston rivojlanishini qaysi yetakchining nomi bilan bog‘lamoqdalar? 

 

13. Sizning o‘zingiz Yangi O‘zbekiston uchun nimalar qilmoqchisiz? 

 

14. O‘zbekiston Respublikasi Konstitusiyasiga kiritilayotgan qaysi o‘zgarishlarni Siz ma’qullaysiz va nima uchun? 

 

15. Ijtimoiy demokratik davlat tushunchasini tushuntirib bering. 

 

 

  1. Bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivasiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish): 

     

1. Iqtisodiyotning jamiyat hayotidagi o‘rni.  

 

2. Iqtisodiy o‘sish nima uchun zarur? 

 

3. Iqtisodiy o‘sishga qanday erishiladi? 

 

4. O‘zbekistonda YAIM hajmi qanchani tashkil etmoqda? 

 

5. YAIM nima? 

 

6. Mehnat unumdorligini tushuntiring. 

 

7. Korxonalarning qanday turlarilaini bilasiz? 

 

8. Aksiyadorlik jamiyati nima? 

 

9. Davlat mulkining xususiylashtirishi ahamiyatini tushuntiring. 

 

10. Oilaviy tadbirkorlik haqida tushuunchalaringizn i bayon eting. 

 

11. Namangan viloyatida iqtisodiyotning qaysi tarmoqlari rivojlanmoqda? 

 

12. Siz yashayotgan tuman (shahar)da qaysi tarmoqlar rivojlanmoqda? 

 

13.Eksport va importning ahamiyatini tushuntiring?  

 

14. Aholi bandligini tushuntiring. 

 

15. Mamlakatimizda yangi ish o‘rinlari qanday yo‘nalishlarda yaratilmoqda? 

 

 

  1. Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari); 

     

1.Nima uchun bakalavriatning shu yo‘nalishini tanlaganingizni asoslab bering. 

 

2. Buxgalterlik kasbi insonga qanday mas’uliyat yuklaydi? 

 

3. Buxgalter qanday ma’naviy-ahloqiy xususiyatlarga ega bo‘lishi lozim? 

 

4. Buxgalter sport bilan shug‘ullanishi kerakmi, nima uchun? 

 

5. Yaxshi buxgalter bo‘la olish uchun qaysi sohalarda ham puxta bilimlar zaurur deb hisoblaysiz? 

 

6. Hozirga qadar qaysi fanlarni katta qiziqish bilan o‘rgandingiz? 

 

7.Fanlar bo‘yicha olimpiada va musobaqalarda qatnashganmisiz, bu zarurmi? 

 

8. Qaysi sohalar va fanlarga ko‘proq qiziqasiz? 

 

9. Shaxsiy qaror qabul qilinishida mas’uliyat, bilim, tajriba, maslahatlashish va murosa yo‘lini tanlashning qaysi biri eng muhim? 

 

10. Mustaqil qaror qabul qilishni har doim ma’qul deb hisoblaysizmi? 

 

11. Insonga iqtisodiy mustaqillik zarurmi, nima uchun7 

 

12. Inson iqtisodiy mustaqillikka qanday erishadi? 

 

13. Bilim olishda qanday yutuqlarga va kimlar tufayli erishgansiz? 

 

14. Sport sohasida qanday yutuqlarga erishgansiz? 

 

15. Kelgusida qanday yutuqlarga erishishni rejalashtirmoqdasiz? 

 

 

  1. Tanlangan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi sohasidagi bilim va kasbiy  k o‘nikmalarning mavjudligi: 

     

1.Balans nima? 

 

2. Moliyaviy hisobotlar turlarini tushuntiring. 

 

3. Ikkiyoqlama yozuvni va uning ahamiyatini tushuntiring. 

 

4. Ish haqi hisoblanganda qanday buxgalteriya o‘tkazmasi beriladi? 

 

5. Xodimning ish haqiga daromad solig‘i hisoblanganda qanday buxgalteriya o‘tkazmasi beriladi? 

 

6. Hujjatlashtirishni tushuntiring. 

 

7. Inventarizasiyasini tushuntiring. 

 

8. BHMS nima? 

 

9. Buxgalteriya hisobi to‘g‘risidagi Qonunning mazmunini tushuntiring. 

 

10. Auditorlik faoliyati to‘g‘risidagi Qonunning mazmunini tushuntiring. 

 

11.Buxgalteriya o‘tkazmalari natijasida balansda sodir bo‘ladigan 4 xil o‘zgarishlarni tushuntiring. 

 

12. Kalkulyasiya nima? 

 

13. Buxgalteriya hisobi yuritilishida baholash nima ekanligini tushuntiring. 

 

14. Buxgalteriya hisobi registrlari. 

 

15. Schetlar tizimi va schetlar rejasi. 

 

 

2 . 60610200-Аxborot tizimlari va texnologiyalari (tarmoqlar va sohalar bo‘yicha) ta’lim yo‘nalishiga kirish uchun suhbat savollari 

 

 

  1. Mamlakatda o‘z sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish. 

     

1.       “UZ” domenidagi domen nomlarini ro‘yxatdan o‘tkazish va ulardan foydalanishdan ko’zlangan maqsad nima? 

 

2.       Sun’iy intellekt texnologiyalarini qo‘llab-quvvatlash uchun maxsus rejim tashkil etish va uning faoliyatini yo‘lga qo‘yishdan ko’zlangan maqsad nima? 

 

3.       Mamlakatimizda axborot texnologiyalari va kompyuter dasturlash sohasida yosh mutaxassislarni rag‘batlantirish bo‘yicha qanday ishlar olib borilmoqda? 

 

5.       Mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyatiga “E-qaror” elektron tizimini joriy etishdan ko’zlangan maqsad nima? 

 

6.       Sun’iy intellekt texnologiyalarini jadal joriy etish uchun shart-sharoitlar yaratishdan ko’zlangan maqsad nima? 

 

7.       O‘zbekiston Respublikasida identifikatsiya ID-kartalarini rasmiylashtirish va berish tizimini joriy etish nima uchun kerak? 

 

9.       Dasturiy ta’minot vositalari ishlab chiquvchilarining milliy reyestri deganda nimani tushunasiz? 

 

10.     Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarining joriy etilishini nazorat qilish, ularni himoya qilish nima uchun kerak? 

 

11.     Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki faoliyatini tashkil etish nima uchun kerak bo’ldi? 

 

12.     Dasturiy ta’minot vositalari eksporti va importi qilishdan ko’zlangan maqsad nima? 

 

13.     Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parkini tashkil etishdan ko’zlangan maqsad nima? 

 

15.     Mamlakatda axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy qilish va rivojlantirish nima uchun kerak? 

 

16. Elektron hukumat va davlat xizmatlari deganda nima tushuniladi? 

 

17. Maxalliy va xalqaro AT sohasi bozori, tendentsiyalar, yangi ish o’rinlarini paydo bo’lishi shartlari. 

 

 

  1. Bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivasiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish): 

     

 

  1. Axborot texnologiyalari mutaxassislari qanday muammolarni echadilar? 

     

  2. Axborot texnologiyalari mutaxassisini boshqa kasblardan afzalroq tomonlari bormi? 

     

  3. Axborot tizimlari va texnologiyalari ta‘lim yo‘nalishining  mohiyati va ahamiyatini nimada? 

     

  4. Axborot tizimlari va texnologiyalari ta‘lim yo‘nalishining qanday muammolarni hal qiladi? 

     

  5. Axborot tizimlari va texnologiyalari ta‘lim yo‘nalishining mohiyati va ahamiyatini nimada? 

     

  6. Axborot texnologiyalari bo’yicha xizmatlarni ko’rsatish nima uchun muhim? 

     

  7. Dastur ishlab chiqarish va sotish nima uchun daromadli soha hisoblanadi? 

     

  8. Axborot texnologiyalari bo’yicha yaxshi mutaxassis bo’lish uchun qaysi fanlarni yaxshi o’zlashtirish kerak? 

     

  9. Dasturlar insonlar hayotini yengillashtiradi deb o’ylaysizmi? 

     

  10. Qanday dasturlardan nima maqsadda foydalanasiz? 

     

  11. Dasturchi mutaxassislarni tayyorlash uchun  Oligohda o’qish shartmi? 

     

  12. Qanday qilib axborot texnologiyalaridan foydalanib internet orqali pul ishlash mumkin. 

     

  13. Axborot texnologiyalari bo’yicha yirik kompaniyalar haqida nima bilasiz? 

     

  14. Axborot texnologiyalari bo’yicha o’qituvchilik kasbini boshqa kasblardan nima ustunligi bor? 

     

 

  1. Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari); 

     

  2. IT muhandislik kasbi insonga qanday mas’uliyat yuklaydi? 

     

  3. IT muhandis qanday fazilatlarga ega bo‘lishi lozim? 

     

  4. IT muhandis bo‘lish uchun qaysi bilimlar zarur? 

     

  5. Shaxsiy qaror qabul qilinishida mas’uliyat, bilim, tajriba, maslahatlashish va murosa yo‘lini tanlashning qaysi biri eng muhim? 

     

  6. Mustaqil qaror qabul qilishni har doim ma’qul deb hisoblaysizmi? Izoh bering. 

     

  7. Sizning xayotingizda internet muxim o‘rin tutadimi? 

     

  8. Sizningcha kompyuter o‘yinlariga qiziqish turli xil moliyaviy muammolarni tug‘diradimi? 

     

  9. Shu kungacha AKT sohasida qanday yutuqlarga erishgansiz? 

     

  10. Sizga biror topshiriq berilsa boshqalar bilan maslaxatlashasizmi , nima uchun ? 

     

  11. Sizningcha inson nega muvaffaqiyatga erisha olmaydi? 

     

  12. 5 yildan keyin o‘zingizni qanday qiyofada aks ettirasiz? 

     

  13. AKT sohasida b irinchi moliyaviy daromadingiz?  

     

  14. Inson nimani t o‘ g‘ri tanlash kerak deb o‘ylaysiz? 

     

  15. Nima uchun bugun kunda til o‘rganishga bo‘lgan talab yuqori deb o‘ylaysiz?  Siz qaysi tilni o‘rganayapsiz? 

     

  16. Sizningcha kelajakda biror nimani o‘zgartira olaman deb o‘ylaysizmi?  Aynan nimani? 

     

 

  1. Tanlangan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi sohasidagi bilim va kasbiy  k o‘nikmalarning mavjudligi: 

     

    1. Kompyuter xotirasini iyerarxik ko‘rinishini so’zlab bering 

       

 

  1. Protsessorda buyruq bajarilish bosqichlari 

     

  2. Operativ xotira qanday xotira turiga kiradi va uning vazifalarini sanab bering 

     

  3. Ma’lumotlarni ketma-ket uzatuvchi universal shinalar, vazifalari va turlari? 

     

  4. EHM larning rivojlanish davrlari haqida nimalarni bilasiz? 

     

  5. Kompyuter tizimida kesh xotiraning o’rni, turlari va vazifalarini aytib bering 

     

  6. Axborot o’lchov birliklarini sanab bering . 

     

  7. Kompyuter tarmoqlarida bog’lanishlar bo’yicha qanday topologiyalarni bilasiz? 

     

  8. Umumiy shina topologiyali lokal tarmoqlar haqida nimalarni bilasiz? 

     

  9. Global va lokal tarmoq haqida gapirib bering 

     

  10. FTP (File Transfer Protokol) protokoli haqida gapirib bering 

     

  11. HTTP (Hyper Text Transfer Protocol) protokoli haqida gapirib bering 

     

  12. UTP kabeli haqida so’zlab bering 

     

  13. Modem turlari va vazifalarini aytib bering 

     

  14. Klient-server arxitekturasini tushuntirib bering 

     

  15. NTFS fayl tizimi haqida so’zlab bering 

     

  16. Fat, Fat32 fayl tizimlari haqida so’zlab bering 

     

  17. Fragmentatsiya haqida nimalarni bilasiz? 

     

  18. Operatsion tizim turlari va vazifalari? 

     

  19. Operatsion tizimning asosiy tashkil etuvchilarini sanab bering 

     

  20. Superkompyuterlar haqida nimalarni bilasiz? 

     

  21. Linux operatsion tizimi haqida gapirib bering 

     

  22. Monolit operatsion tizimlar haqida gapirib bering 

     

  23. BIOS haqida nimalarni bilasiz? 

     

  24. Antivirus dasturlari, ularning turlari va vazifalari haqida gapirib bering 

     

  25. Multipleksorlash haqida gapirib bering 

     

  26. Windows operatsion tizimida fayllarni boshqaruvchi tizimlar? 

     

  27. Windows OT da komand satrni chaqirib olish qanday amalga oshiriladi? 

     

  28. Windows OT da foydalanuvchini qo’shish jarayonini tushuntiring  

     

  29. Operatsion tizimlarda guruh tushunchasi? 

     

  30. Sezar shifrlash usulini tushuntirib bering 

     

  31. Elektron raqamli imzoni tushuntirib bering  

     

  32. Office paketlarga odatda qaysi muharrirlar kiradi va ularning vazifalari? 

     

  33. Kompyuter viruslari va ularning turlari? 

     

  34. Kompyuter viruslarining ta’siri bo’yicha turlanishi? 

     

  35. Antivirus dasturlarning ishlash prinsipi? 

     

  36. Arxivatorlarning turlari va vazifalari? 

     

  37. Arxivatorlarning ishlash prinsipi? 

     

3. 60710400 -  EKOLOGIYA VA ATROF-MUXIT MUXOFAZASI BAKALAVRIAT YO‘NALISHI UCHUNT   BAKALAVRIAT  TA’LIM  YO‘NALISHI GA KIRISH UCHUN SUHBAT SAVOLLARI 

 

 

  1. Mamlakatda atrof muxit muxofazasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish : 

     

1. Tabiat muhofazasiing O‘zbekiston  R espublikasi Konstitutsiyasi va qonunlarida aks etishi ? 

 

2. Tabiiy resurslardan samarali foydalanish tamoillari. 

 

3.  Ekologiya fani,uning maqsad va vazifalari ? 

 

4. Ekologiya faning rivojlanish tarixi? 

 

5. O‘zbekistondagi ekologik muommolar insonlarni ishlab chiqarish faoliyatlari bilan atrof muhit o‘rtasidagi bog‘liqlik? 

 

6. “Ekologik omillar va ularning turlari? 

 

7. biosfera xaqida tushuncha? 

 

8. Ekologik tizimlar? 

 

9. inson ekologiyasi? 

 

10. O‘zbekistonning qazilma boyliklari va ulardan foydalanish? 

 

11. Ekologiya va atrof muxit muxofazasi xaqida tushunchangiz? 

 

12. Atmosferani tarkibi va tuzilishi? 

 

13. Sizning o‘zingiz ekologik muammolar uchun nimalar qilmoqchisiz? 

 

14. O‘zbekiston Respublikasi Konstitusiyasiga kiritilayotgan qaysi o‘zgarishlarni Siz ma’qullaysiz va nima uchun? 

 

15. Atrof muxit muxofazasi tushunchasini tushuntirib bering. 

 

 

  1. Bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivasiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish): 

     

1. Ekologiyaning jamiyat hayotidagi o‘rni.  

 

2. Atrof-muxitni muxofaza qilish nima uchun zarur? 

 

3. Atrof-muxitni muxofaza qilishga qanday erishiladi? 

 

4. O‘zbekistonda atrof-muxit muxofazasi bo‘yicha amalga oshirilayotgan ishlar? 

 

5. Yashil makon nima? 

 

6. Ekologiya va atrof muxit muxofazasi to‘g‘risidagi qonunni tushuntiring. 

 

7. Korxonalarning atrof muxitga qanday ta’sirlarini bilasiz? 

 

8. Inson ekologiyasi nima? 

 

9. Tabiatda suvning roli va axamiyatini tushuntiring. 

 

10. Atrof muxit chikindilarini sinflanishi xaqida bayon eting. 

 

11. Namangan viloyatida ekologiyaning qaysi tarmoqlari rivojlanmoqda? 

 

12. Siz yashayotgan tuman (shahar)da atrof muxitga insonlarning munosabati? 

 

13.Global ekologik muammolarni  tushuntiring?  

 

14. Gidrosfera ya’ni suvning tularini  tushuntiring. 

 

15. Mamlakatimizda transport vositalarini atrof-muxitga ta’siri? 

 

 

  1. Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari); 

     

1.Nima uchun bakalavriatning shu yo‘nalishini tanlaganingizni asoslab bering. 

 

2. Injener ekolog kasbi insonga qanday mas’uliyat yuklaydi? 

 

3. Ekologiyaning maqsad va vazifalari? 

 

4. Gidrosfera tushunchasi nima? 

 

5. Ekologiya yo‘nalishi uchun qaysi sohalarda ham puxta bilimlar zaurur deb hisoblaysiz? 

 

6. Hozirga qadar qaysi fanlarni katta qiziqish bilan o‘rgandingiz? 

 

7.Fanlar bo‘yicha olimpiada va musobaqalarda qatnashganmisiz, bu zarurmi? 

 

8. Qaysi sohalar va fanlarga ko‘proq qiziqasiz? 

 

9. Shaxsiy qaror qabul qilinishida mas’uliyat, bilim, tajriba, maslahatlashish va murosa yo‘lini tanlashning qaysi biri eng muhim? 

 

10. Mustaqil qaror qabul qilishni har doim ma’qul deb hisoblaysizmi? 

 

11. Atmosfera nima? 

 

12. Ishlab chiqarish korxonalarini atrof muxitga tasiri qanday? 

 

13. Bilim olishda qanday yutuqlarga va kimlar tufayli erishgansiz? 

 

14. Sport sohasida qanday yutuqlarga erishgansiz? 

 

15. Kelgusida qanday yutuqlarga erishishni rejalashtirmoqdasiz? 

 

 

  1. Tanlangan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi sohasidagi bilim va kasbiy ko‘nikmalarning mavjudligi: 

     

1.Tuproq nima? 

 

2. Tuproq erroziyasini turlarini tushuntiring. 

 

3. Xayvonot dunyosi uning ahamiyatini tushuntiring. 

 

4. Atrof muxit muxofazasi bo‘yicha qanday qonunlarni bilasiz? 

 

5. Yashil makon milliy boyligimiz deganda nimani tushunasiz? 

 

6. Orol muammosini tushuntiring. 

 

7. Ekologik muammolar deganda nimani  tushunasiz ? 

 

8. Ekologiya so‘zining manosi nima? 

 

9. Atrof-muxit muxofazasi to‘g‘risidagi Qonunning mazmunini tushuntiring. 

 

10. Xozirgi kunda atrof-muxit muxofazasi bo‘yicha qanday ishlar amalga oshirilmoqda. 

 

11. Tabiatni muxofaza qilishda davlat boshqaruvi tizimini tushuntiring. 

 

12. Tabiiy resurslar nima? 

 

13. Tabiiy resurslar turlari. 

 

14. Sanoat tarmoqlaridagi ekologik muammolar. 

 

15. Chikindilarni qayta ishlash deganda nimani tushunasiz. 

 

4.   60712500- TRANSPORT VOSITALARI MUHANDISLIGI BAKALAVRIAT  TA’LIM  YO‘NALISHI GA KIRISH UCHUN SUHBAT SAVOLLARI 

 

  1. Mamlakatda o‘z sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish : 

     

1Transport to‘g‘risida qanday qonunlarni bilasiz 

 

2. Transport soxasidagi qanday sungi yangiliklarni bilasiz. 

 

3. Transport vositasi degan iborani qanday tushunasiz 

 

4.  O‘zbekiston Respublikasida amalga oshirilayotgan transport siyosat i  

 

5.  O‘zbekistonda transport  soxasining   hozirgi ahvoli va uning rivojlanish istiqbollari. 

 

6.  O‘zbekiston xukumatining transport  tarmog‘ini rivojlantirish borasidagi amalga oshirayotgan chora-tadbirlari. 

 

7. Transport to‘g‘risidagi qonun 

 

8. Transport vositalarini ekologiyaga tasiri 

 

9. Jamoat transporti qanday transport 

 

10. Qanday transport turlarini bilasiz 

 

11. O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishda transport sohasining o‘rni 

 

12. Kasb-hunar maktablari va texnikumlarni bitiruvchilarga qanday imkoniyatlar yaratilgan 

 

13. Yuk va yo‘lovchi tashishda qanday me’yoriy xujjatlar talab etiladi  

 

14. Harakat xavfsizligiga oid qanday qonunlarni bilasiz 

 

15. Transport korxonalarining kelgusidagi faoliyatini qanday tasavvur etasiz 

 

 

  1. Bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivatsiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish): 

     

1. Transport vositalarining jamiyat hayotidagi o‘rni.  

 

2. Jamoat transporti nima uchun zarur. 

 

3. Muvaffaqiyatga  qanday erishiladi. 

 

4. O‘zbekistonda qaysi avtomobil korxonalari faoliyat olib bormoqda. 

 

5. Elektromobil nima. 

 

6. Mashxur avtomobil injenerlaridan kimlarni taniysiz. 

 

7. Korxonalarning qanday turlarini bilasiz 

 

8. Avtoservis korxonasi nima 

 

9. Tasavvuringizdagi transport qanday. 

 

10. O‘rta Osiyo sharoitida eng ko‘p yuklar qaysi transportda tashiladi. 

 

11. Namangan viloyatida gi transport soxasidagi korxonalar faoliyati. 

 

12. Siz yashayotgan tuman (shahar)da qaysi tarmoqlar rivojlanmoqda ? 

 

13.Transportga oid so‘nggi o‘zgarishlar  

 

14. Respublikaning jaxon avtomobilsozligida tutgan o‘rni 

 

15. Mamlakatimizda yangi ish o‘rinlari qanday yo‘nalishlarda yaratilmoqda? 

 

 

 

 

 

  1. Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari); 

     

1.Nima uchun bakalavriatning shu yo‘nalishini tanladingiz. 

 

2. Injenerlik kasbi insonga qanday mas’uliyat yuklaydi 

 

3. Injener qanday fazilatlarga ega bo‘lishi lozim 

 

4. Injenerga sport bilan shug‘ullanishi kerakmi 

 

5. Injener bo‘lish uchun qaysi bilimlar zaurur deb hisoblaysiz 

 

6. Qaysi fanlarni qiziqish bilan o‘rgandingiz 

 

7. Tanlagan yo‘nalishingizdagi qaysi mashxur firmalarni bilasiz 

 

8. Qaysi sohalar va fanlarga ko‘proq qiziqasiz 

 

9. SHaxsiy qaror qabul qilinishida mas’uliyat, bilim, tajriba, maslahatlashish va murosa yo‘lini tanlashning qaysi biri eng muhim 

 

10. Mustaqil qaror qabul qilishni har doim ma’qul deb hisoblaysizmi 

 

11. Insonga iqtisodiy mustaqillik zarurmi, nima uchun 

 

12. Inson iqtisodiy mustaqillikka qanday erishadi 

 

13. Bilim olishda qanday yutuqlarga va kimlar tufayli erishgansiz 

 

14. Oxirgi o‘qigan kitobingizni sharhlab bering. 

 

15. Kelgusidagi rejalaringiz. 

 

 

  1. Tanlangan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi sohasidagi bilim va kasbiy ko‘nikmalarning mavjudligi: 

     

1)  Respublikada avtomobil sanoatini barpo etilishi.  

 

2)  Respublikada avtomobil sanoati va transportni rivojlanish istiqbollari. 

 

3) Avtomobilning umumiy tuzilishi nimalardan iborat  

 

4) Avtomobilning asosiy qismlarini vazifasini qisqacha bayon eting 

 

5)  Avtomobilda dvigatelning vazifasi nimadan iborat 

 

6)  Dvigatel qanday mexanizm va tizimlardan tashkil topgan 

 

7)  To‘rt taktli dizel dvigatelida taktlarning ketma-ketligi qanday tartibda bo‘ladi 

 

8)  Dvigatelni sovutish nima uchun zarur 

 

9)  Radiator nima uchun xizmat qiladi va qanday tuzilgan 

 

10)  Suyuqlik nasosi nima uchun xizmat qiladi va qanday tuzilgan 

 

11)  Ventilyator nima uchun xizmat qiladi va qanday harakatlanadi 

 

12)  Dvigatelda moylash tizimining  qo‘llanilishini sababi nima  

 

13) Suyultirilgan va siqilgan gazlar xaqida ma’lumotlarni ayting 

 

14)  Injektorli ta’minlash tizimini tushuntiring 

 

15) Transmissiyaning vazifasi 

 

 

 

5. 60720800- MASHINASOZLIK TEXNOLOGIYASI BAKALAVRIAT  TA’LIM  YO‘NALISHI GA KIRISH UCHUN SUHBAT SAVOLLARI 

 

 

1)  Mamlakatda o‘z sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish : 

 

 

  1. 2022 — 2026 yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida qanday tushunchalarga egasiz. 

     

  2. Prezidentimiz olg‘a surgan 5 tashabbusni tushuntiring. 

     

  3. O‘zbekiston Respublikasi Konstitusiyasiga kiritilayotgan qaysi o‘zgartirishlarni siz ma’qullaysiz va nima uchun? 

     

  4. O‘zbekiston Respublikasi Konstitusiyasi qanday maqsadlarni ifodalaydi? 

     

  5. O‘zbekistonda qanday metall va qotishmalar ishlab chiqariladi? 

     

  6. O‘zbekistonda qanday nodir metallar i shlab chiqariladi?  

     

  7. O‘zbekistonda qanday yirik mashinasozlik zavodlari mavjud? 

     

  8. Olmali q kon - metallurgiya kombinati to‘g‘risida maьlumot  b yering  

     

  9. Navoi kon - metallurgiya kombinati to‘g‘risida maьlumot byering  

     

  10. O‘zbekistonda i shlab chiqariladigan avtomobillar  haqida ma’lumot bering. 

     

  11. O‘ zbekistonda  qanday qishloq xo‘jaligi texnikalari va mashinalari i shlab chiqariladi ? 

     

  12. Namangan viloyatidagi yirik mashinasozlik korxonalari to‘g‘risida maьlumot byering  

     

  13. Respublikamizda  qanday rangli metallar i shlab chiqariladi?  

     

  14. O‘ zbekistonda avtomobilsozlikni rivojlanish bos q ichlarini aytib  b yering . 

     

  15. Respublikamizda qaysi korxonada m yetall kesish  dastgohlari i shlab chiqariladi? 

     

 

2) Bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivasiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish): 

 

  1. Nima uchun aynan  “Mashinasozlik texnologiyasi” yo‘nalishini tanlagansiz?  

     

  2. Nega texnikumda o‘qishni tanladingiz? 

     

  3. Nima uchun to‘g‘ridan-to‘g‘ri institutga kirmagansiz, ya ni avval texnikumda o‘qishni tanlagansiz? 

     

  4. Institutda o‘qishdan maqsad nima? 

     

  5. Texnikumda olgan bilimlaringizdan institutda qanday foydalanmokchisiz?  

     

  6. Institutni tamomlagandan so‘ng nima qilmoqchisiz? 

     

  7. Kelgusida korxonada qaysi lavozimda ishlash maqsadingiz bor? 

     

  8. Konstruktorning vazifalari nimalardan iborat? 

     

  9. Detallar to‘g‘risida tushunchaga egamisiz? 

     

  10. Ishlab chiqarish jarayonlariga misollar keltiring? 

     

  11. Axborot texnologiyalarni mashinasozlikda o‘rni qanday? 

     

  12. Detallarni loyihalashda qanday dasturlarni bilasiz? 

     

  13. Mashinasozlikka qiziqishingizga qanday sabablar bor? 

     

  14.  Texnik dizaynerlik haqida nimalarni bilasiz? 

     

  15.  Mamlakatimizni ishlab chiqarish sanoatini jahon miqyosida nufuzini yanada oshirish uchun qanday takliflaringiz bor? 

     

3) Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari); 

 

  1. Muxandislik kasbi insonga qanday mas’uliyat yuklaydi? 

     

  2. Muxandis qanday ma’naviy-ahloqiy xususiyatlarga ega bo‘lishi lozim? 

     

  3. Yetuk muxandis bo‘la olish uchun qaysi sohalarda puxta bilimlar zarur deb hisoblaysiz? 

     

  4. Hozirga qadar qaysi fanlarni qiziqish bilan o‘rgandingiz? 

     

  5. Fanlar bo‘yicha olimpiada va musobaqalarda qatnashganmisiz va erishgan  yutuqlaringiz? 

     

  6. Qaysi sohalar va fanlarga ko‘proq qiziqasiz? 

     

  7. Shaxsiy qaror qabul qilinishida mas’uliyat, bilim, tajriba, maslahatlashish va murosa yo‘lini tanlashning qaysi biri eng muhim? 

     

  8. Mustaqil qaror qabul qilishni har doim ma’qul deb hisoblaysizmi? 

     

  9. Kelgusida qanday yutuqlarga erishishni rejalashtirmoqdasiz? 

     

  10. Startap bu nima? 

     

  11. Bilim olishda qanday yutuqlarga va kimlar tufayli erishgansiz? 

     

  12. Sport sohasida qanday yutuqlarga erishgansiz? 

     

  13. Innovasiya xaqida tushunchangizni aytib bering. 

     

  14.  Texnika sohasi bo‘yicha o‘qigan adabiyotlaringizni aytib bering. 

     

  15. Texnik ijodkorlik deganda nimani  tushunasiz? 

     

4) Tanlangan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi sohasidagi bilim va kasbiy ko‘nikmalarning mavjudligi: 

 

  1. Metallar haqida gapirib bering. 

     

  2. Qora metallarning ishlatilishi va markalanishi. 

     

  3. Rangli metallar va ularning turlari haqida ma’lumot bering. 

     

  4. Metallarni eritish texnologiyasi xaqida tushuncha bering. 

     

  5. Chilangarlik ishlari deganda nimani tushunasiz? 

     

  6. Tokarlik dastgohlari va ularda qanday ishlar bajariladi?  

     

  7. Parmalash dastgohlari va ularda qanday ishlar bajariladi? 

     

  8. Frezalash dastgohlari va ularda qanday ishlar bajariladi? 

     

  9. Tokarlik kyeskichlari va ularning turlari xaqida ma’lumot bering. 

     

  10. Teshik ochuvchi va teshiklarga ishlov beruvchi asboblar haqida ma’lumot bering 

     

  11. Freza va uning turlari. 

     

  12. Quymakorlik deganda nimani tushunasiz? 

     

  13. Metallarga bosim ostida ishlov berish usullariga misollar keltiring. 

     

  14. Metallarga termik ishlov berish xaqida nimalarni bilasiz? 

     

  15.  Sirt sifatini oshirishning qanday usullarini bilasiz? 

     

    60730100 – ARXITEKTURA  BAKALAVRIAT  TA’LIM  YO‘NALISHI GA KIRISH UCHUN SUHBAT SAVOLLARI 

     

1) Mamlakatda oʻz sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish; 

 

1.Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining  08.11 .2022 y il dagi №P Q - 416-sonli “Oʻzbekiston Respublikasining  arxitektura-qurilish sohasida kadrlar tayyorlash tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida” gi farmoni mohiyatini tahlil qilib bering. 

 

2. Xozirgi kunda  loyixalana yotgan bino va inshootlarning oldin gi loyixalardan dan asosiy farqi nimada? 

 

3.Iilab chiqilgan bino va inshootlarning loyixalari qurilishi   kimlar tomonidan tekshihb, xulosa  

 

4. Loyiha-smeta xujjatlari kim tomonidan ishlab chiqiladi? 

 

5. Qurilish me’yorlari va qoidalari (QMQ) kim tomonidan ishlab chiqiladi? 

 

6. Shahar va tumanlarda xozirgi kunda necha qavatli turar-joy binolar qurilishi loyihalasiga eʼtibor qaratilgan? 

 

7. Toshkent siti, Namangan siti qurilishi toʻgʻrisida nimalarni bilasiz? 

 

8.  Turar-joy binoolarini qurilishida koʻproq nimalarga eьtibor berilmoqda.  

 

9. S h ahar ichidagi shaharcha iborasini tushuntiring. 

 

10. Turar joy binolarini  loyihalash da insonlarga yaratilayotgan sharoitlar.  

 

11. Koʻp qavatli binolar q u rilishining shaxarsozlikka qanday afzalliklari bor?  

 

12. Binolarni loyihalashda energiya tejamkorlikni qanday turlaridan foydalaniladi? 

 

13.  Qanday b inolar da quyosh panellaridan ko’roq foydalanilmoqda ? 

 

14. S h a h archa qurilishi xuddudini tanlashda nimalarga eʼtibor beriladi?  

 

15. O’zbekistonda arxitektura-qurilish sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlar toʻgʻrisida soʻzlab bering? 

 

2) Bakalavriat ta’lim yoʻnalishini tanlashda motivatsiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish koʻrsatish); 

 

1. Mashxur arxitektorlardan kimlarni bilasiz?  

 

2. Nima uchun aynan arxitektura sohasini tanladingiz? 

 

3 Arxitektor boʻlib yetishishda nazariy va amaliy bilimlarning oʻrni 

 

4. Namangan viloyatida faoliyat olib borayotgan qanday loyihalash  va   qurilish tashkilotlarni bilasiz? 

 

5. Arxitektura sohasini tanlashingizning sabablari? 

 

6. Nima uchun “Arxitektura” ta’lim yoʻnalishini tanladingiz? 

 

7.  Mamalakatimiz rivojida  arxitektura va  qurilish sohasining qanday oʻrni bor? 

 

8. Arxitektorlik kasbining boshqa kasblardan afzallik tomonlari nimada deb oʻylaysiz? 

 

9. Arxitektor  sifatida qanday binolarni  loyihalash ni orzu qilgan boʻlardingiz? 

 

10. Oliy oʻquv yurtida tahsil olmasdan turib yetuk matahassis boʻlish mumkinmi? 

 

11. Oʻz sevgan kasbi bilan shugʻullanish kishiga qanday ozuqa beradi? 

 

12.Kasbingizdan sizga keladigan moddiy daromadni oʻzinimi yoki ma’naviy ozuqani hisobga olarmidingiz? 

 

13.Bino va inshootlarni loyihalashda axborot kommunikatsion texnologiyalardan qay darajada foydalanilmoqda? 

 

14. Siz loyiha ishlarini bajarishda qaysi dasturlarda ishlay olasiz? 

 

15.Arxitektorlik kasb boʻyicha yetuk mutaxassis boʻlish uchun nima qilish kerak boʻladi? 

 

16.Loyiha tashkilotlarida loyiha ishlarini bajarishda qaysi dasturlardan keng foydalanilmoqda. 

 

3) Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (oʻqishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, oʻz ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari); 

 

1. Arxitektorg a nima uchun ijodkorlik kerak? 

 

2. Arxitektor sifatida q aror qabul qilishda nimalarga eʼtibor qaratish kerak? 

 

3. Qobiliyat tushunchasiga izoh bering? 

 

4. Kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyatning ahamiyati? 

 

5. Oʻqish davridagi shaxsiy yutuqlaringiz? 

 

6. Oʻz ustida ishlash deganda nimani tushunasiz? 

 

7. Ijodkorlik qobiliyatingiz toʻgʻrisida soʻzlab bering? 

 

8.  Intizomlilik, hamjihatlilik va mas’uliyatlilik tushunchalariga izoh bering? 

 

9. Arxitektor nima uchun oʻz ustida doimiy ishlashi kerak? 

 

10. Arxitektor larning  ijodkor ligi deganda nimani tushunasiz? 

 

11.  Tanlagan kasbingiz- kelajagingizni belgilashini bilasizmi?  

 

12. Tanlagan kasbingiz bilan jamiyatda yuqori mavqega erisha olasizmi? 

 

13. Arxitektorlik kasbini tanlashda sizga nima turtki berdi ? 

 

14.  Kasb tanlashda qiyinchiliklarga duch kelganmisiz? 

 

15.  Tanlagan kasbingiz boʻyicha qanday yutuqlarga erishgansiz? 

 

4) Tanlangan bakalavriat ta’lim yoʻnalishi sohasidagi bilim va kasbiy koʻnikmalarning mavjudligi 

 

1. Bino va inshootlar klassifikatsiyasi. 

 

2. Me’moriy qurilish loyihasi va loyihalash bosqichlari tushintirin g . 

 

3.  Arxitektor yangi binolarni yaratayotganda nimalarga e’tibor qaratadi? 

 

4.  Arxitektura so’ziga tushuncha bering. 

 

5.  Shaxarlar qanday loyiha asosida quriladi.  

 

6.  Shaharlar nechta rejalashtirilgan zonalardan tashkil topadi ? 

 

7.  Qizil va qurilish chiziqlariga tushuncha bering ? 

 

8.  Arxitekturaviy bionika nima? 

 

9.  Shahar va tuman markazlarida dam olish zonalari haqida tushuncha bering  

 

10.  Landshaft arxitekturasi nima? 

 

11.  Binoning tashqi ko’rinishlari qanday loyihalarda ifodalanadi? 

 

12.  Arxitektura loyihalashda binoning konstruksiyalari qanday loyiha tarkibida ifodalanadi? 

 

13.  Bosh reja xaqida umumiy tushuncha bering. 

 

14.  Kichik me’moriy  elementlarga misollar keltiring . 

 

15.  Arxitekturada majmuaviy loyihalash deganda nimani tushinasiz?. 

 

7. 60730300- BINO VA INSHOOTLAR QURILISHI   BAKALAVRIAT  TA’LIM  YO‘NALISHI GA KIRISH UCHUN SUHBAT SAVOLLARI 

 

1) Mamlakatda oʻz sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish; 

 

1.Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 30.05.2022 y dagi №PF-144 “Oʻzbekiston Respublikasining seysmik havfsizligini ta’minlash tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida” gi farmoni mohiyatini tahlil qilib bering. 

 

2. Xozirgi kunda qurilayotgan bino va inshootlarning oldin qurilgan bino va inshootlardan asosiy farqi nimada? 

 

3.Bino qurilishi jarayonida uning amaldagi me’yoriy xujjatlar talablari asosida bajarilishini kimlar ta’minlaydi va nazorat qiladi? 

 

4. Loyiha-smeta xujjatlari kim tomonidan ishlab chiqiladi? 

 

5. Qurilish me’yorlari va qoidalari (QMQ) kim tomonidan ishlab chiqiladi? 

 

6. Mamlakatimizda xozirgi kunda necha qavatli binolar qurilishiga eʼtibor qaratilgan? 

 

7. Toshkent siti, Namangan siti qurilishi toʻgʻrisida nimalarni bilasiz? 

 

8. Siti qurilishida koʻproq nimalarga eьtibor berilmoqda.  

 

9. S h ahar ichidagi shaharcha iborasini tushuntiring. 

 

10. Turar joy binolarini qurishda insonlarga yaratilayotgan sharoitlar.  

 

11. Koʻp qavatli binolar q u rilishining qanday afzalliklari bor?  

 

12. Binolarni isitishda energiyaning qanday turlaridan foydalaniladi? 

 

13. Binolarni yoritish va isitish uchun respublikamiz xududi d a energiyani qanday usullar i ishlab chiqiladi? 

 

14. S h a h archa qurilishi xuddudini tanlashda nimalarga eʼtibor beriladi?  

 

15. Mamlakatda qurilish sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlar toʻgʻrisida soʻzlab bering?  

 

 

2) Bakalavriat ta’lim yoʻnalishini tanlashda motivatsiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish koʻrsatish); 

 

1. Qurilish sohasi boʻyicha yetuk mutaxassislardan kimlarni bilasiz?  

 

2. Nima uchun aynan qurilish sohasini tanladingiz? 

 

2. Yetuk mutaxassis boʻlib yetishishda nazariy va amaliy bilimlarning oʻrni 

 

3. Namangan viloyatida faoliyat olib borayotgan qanday qurilish korxona va tashkilotlarni bilasiz? 

 

4. Qurilish sohasini tanlashingizning sabablari? 

 

  1. Nima uchun “Bino va inshootlar qurilishi” ta’lim yoʻnalishini tanladingiz? 

     

  2. Mamalakatimiz rivojida qurilish sohasining qanday oʻrni bor? 

     

  3. Quruvchi kasbining boshqa kasblardan afzallik tomonlari nimada deb oʻylaysiz? 

     

  4. Quruvchi-muhandis maqomiga erishib qanday binolarni barpo etishni orzu qilgan boʻlardingiz? 

     

  5. Oliy oʻquv yurtida tahsil olmasdan turib yetuk matahassis boʻlish mumkinmi? 

     

  6. Oʻz sevgan kasbi bilan shugʻullanish kishiga qanday ozuqa beradi? 

     

  7. Kasbingizdan sizga keladigan moddiy daromadni oʻzinimi yoki ma’naviy ozuqani hisobga olarmidingiz? 

     

  8. Hozirgi kunda bino va inshootlarni loyihalashda qay darajada axborot kommunikatsion texnologiyalardan foydalanilmoqda? 

     

  9. Siz loyiha ishlarini bajarishda qaysi dasturlarda ishlay olasiz? 

     

  10.  Tanlagan kasb boʻyicha yetuk mutaxassis boʻlish uchun nima qilish kerak boʻladi? 

     

  11. Loyiha tashkilotlarida loyiha ishlarini bajarishda qaysi dasturlardan keng foydalanilmoqda. 

     

 

 

3) Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (oʻqishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, oʻz ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari); 

 

  1. Quruvchiga nima uchun ijodkorlik kerak? 

     

  2. Qaror qabul qilishda nimalarga eʼtibor qaratish kerak? 

     

  3. Oʻqishga qobiliyat tushunchasiga izoh bering? 

     

  4.  Kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyatning ahamiyati? 

     

  5. Oʻqish davridagi shaxsiy yutuqlaringiz? 

     

  6. Oʻz ustida ishlash deganda nimani tushunasiz? 

     

  7. Ijodkorlik qobiliyatingiz toʻgʻrisida soʻzlab bering? 

     

  8. Intizomlilik, hamjihatlilik va mas’uliyatlilik tushunchalariga izoh bering? 

     

  9. Quruvchi nima uchun oʻz ustida doimiy ishlashi kerak? 

     

  10. Quruvchilarning hamjihatliligi deganda nimani tushunasiz? 

     

11. Tanlagan kasbingiz- kelajagingizni belgilashini bilasizmi?  

 

12. Tanlagan kasbingiz bilan jamiyatda yuqori mavqega erisha olasizmi? 

 

13. Kasb tanlashda ma’lum vaqt ichida fikrlar tez-tez oʻzgarib turadi. Sizda ham kasbingizni oʻzgartirish haqida fikr paydo boʻlganmi? 

 

14. Kasb tanlashda qiyinchiliklarga duch kelganmisiz? 

 

15. Tanlagan kasbingiz boʻyicha qanday yutuqlarga erishgansiz? 

 

 

4) Tanlangan bakalavriat ta’lim yoʻnalishi sohasidagi bilim va kasbiy koʻnikmalarning mavjudligi 

 

1. Betonlar zichligi boʻyicha klassifikatsiyalanishi 

 

2. Beton sinflari va markalari 

 

3. Beton mustahkamligiga ta’sir etuvchi omillar 

 

4. Temirbeton konstruktsiyalarning afzallik va kamchiliklari 

 

5. Metall konstruktsiyalarning afzallik va kamchiliklari 

 

6. Seysmik hududlarda bino va inshootlarning zilzilabardoshligini ta’minlashda qanday chora-tadbirlar amalga oshiriladi? 

 

7. Seysmik hudud deganda nimani tushunasiz? 

 

8. Poydevor turlari va ularning qoʻllanilishi 

 

9. Plita turlari va ularning qoʻllanilishi 

 

10. Armatura sinflari, diametri va uni konstruktsiyada qoʻllanilishi 

 

11. Mustahkamlik, ustivorlik va bikirlik tushunchalari 

 

12. Doimiy yuklama turlari 

 

13. Vaqtinchalik yuklama turlari 

 

14. Siqiluvchi elementlarga misollar keltiring 

 

15. Egiluvchi elementlarga misollar keltiring 

 

8. 60730800 -  YO‘L MUHANDISLIGI BAKALAVRIAT BAKALAVRIAT TA’LIM YO‘NALISHIGA KIRISH UCHUN SUHBAT SAVOLLARI 

 

  1. Mamlakatda o‘z sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish : 

     

1. O‘zbekiston Respublikasi avtomobil yo‘llari to‘g‘risidagi qonunni tushuntiring. 

 

2. Avtomobil yo‘llari qanday  tasniflanadi? 

 

3. Yo‘l tashkilotlarining majburiyatlari nimadan iborat? 

 

4. Buyuk ipakyo‘li xaqida ma’lumot  bering. 

 

5.  Avtomobil magistrallariga qo‘yiladigan asosiy talablar. 

 

6.  Qamchiq davoni (pereval)  xaqida ma’lumot  bering. 

 

7.  Angren-Pop elektrlashtirilgan temir yo‘l liniyasi  xaqida ma’lumot  bering. 

 

8. Hozirgi kundaO‘zbekistonda qancha uzunlikdagisuv yo‘limavjud ? 

 

9.  O‘zbekiston Respublikasida daryo yo‘llari qayerda mavjud? 

 

10.  O‘zbekistonda qancha havo yo‘llari mavjud? 

 

11. O‘zbekiston Respublikasiningumumfoydalanuvdagi avtomobil yo‘llariqoplama turlaribo‘yicha nechaturga bo‘linadi ? 

 

12. O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligi huzuridagi Avtomobil yo‘llari qo‘mitasi markaziy apparati tuzilmasi xaqida ma’lumot  bering. 

 

13 . Avtomobil yo‘llarini qurish xaqida ma’lumot  bering. 

 

14. Avtomobil yo‘llarini  loyihalash  xaqida ma’lumot  bering. 

 

15. Avtomobil yo‘llarini  ekspluatatsiya qilish  xaqida ma’lumot  bering. 

 

 

  1. Bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivasiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish): 

     

1. Namangan viloyatida faoliyat olib borayotgan qanday yo‘l qurilish korxona va tashkilotlarni bilasiz? 

 

2. Mamalakatimiz rivojida  yo‘l  qurilish sohasining qanday oʻrni bor? 

 

3.  Avtomobil yo‘llarini loyixalash uchun  qaysi dasturlar dan foydalanish mumkin? 

 

4. Tanlagan kasb boʻyicha yetuk mutaxassis boʻlish uchun nima qilish kerak boʻladi? 

 

5. Kelgusida yo‘l qurilishi korxonasida qaysi lavozimda ishlash maqsadingiz bor? 

 

6.  Asfaltobeton ishlab chiqarish korxonalri xaqida fikringiz qanday? 

 

7.  Sement qoplamali yo‘llarning afzalliklarini sanab bering. 

 

8.  Tuman yo‘llardan foydalanish unitar korxonasi xaqida fikringiz qanday ? 

 

9.  Avtomobil yo‘llarini tekshirish laboratoriyasi xaqida fikringiz qanday?  

 

10. Duktilometr nima? 

 

11. Namangan viloyatida  yo‘l qurilishi sohasida qanday ishlar amalga oshirilmoqda? 

 

12.  Ko‘priklarni vazifasi bo‘yicha turlarini aytib bering. 

 

13. Mamlakatimizda mavjud tonnellar xaqida fikringiz qanday? 

 

14. Avtomobil yo‘llarini ko‘kalamzorlashtirish xaqida  fikringiz qanday? 

 

15. Mamlakatimizda  yo‘l qurilishi sohasida  yangi ish o‘rinlari  yaratilishi xaqida fikringiz qanday? 

 

 

  1. Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari); 

     

1. Nima uchun yo‘l muhandisligi sohasini tanladingiz? 

 

2.  Yo‘l muhandislik kasbi insonga qanday mas’uliyat yuklaydi? 

 

3. Kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyatning ahamiyati? 

 

4. Bilim olishda qanday yutuqlarga va kimlar tufayli erishgansiz? 

 

5.  Yo‘l muhandisligi sohasi boʻyicha yetuk mutaxassislardan kimlarni bilasiz?  

 

6. Hozirga qadar qaysi fanlarni katta qiziqish bilan o‘rgandingiz? 

 

7. Texnikum yozgi amaliyoti davrida qanday taassurotlar qoldirdi? 

 

 8. Qaysi sohalar va fanlarga ko‘proq qiziqasiz? 

 

9. ABZlar xaqida fikringiz qanday? 

 

10.  Chet tillarni bilish darajangiz qanday? 

 

11.  Yo‘l muhandisi xaqida tushunchangiz qanday? 

 

12.  Zamonaviy yo‘l muhandisi qanday talablarga javob berishi kerak? 

 

13.  Yo‘l qurilishi sohasidagi mavjud kamchiliklarni aytib bering. 

 

14.  Sizga yo‘l muhandisi kasbini tanlashingizda nima turtki bo‘ldi?  

 

15. Kelgusida avtomobil yo‘llari sohasiga qanday xissangizni qo‘sha olasiz? 

 

 

  1. Tanlangan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi sohasidagi bilim va kasbiy ko‘nikmalarning mavjudligi: 

     

1. Asfaltobeton tayyorlashda qanday yo‘l qurilish materiallardan foydalaniladi ? 

 

2. Xozirgi kunda mamlakatimizda yo‘l qurilishi soxasida yo‘l qurilish materiallarini yetishmovchiligi xaqida fikringiz qanday? 

 

3.Penitrometr nima?  

 

4.Iqlim o‘zgarishini avtomobil yo‘llariga ta’siri.  

 

5.  Avtomobil yo‘llari qurish texnikalariga qo‘yiladigan talabdar ? 

 

6.  Avtomobil yo‘llarini qarov ishlari. 

 

7.  Avtomobil yo‘llarini joriy ta’mirlash. 

 

8.  Avtomobil yo‘llarini mukammal ta’mirlash. 

 

9.  Avtomobil yo‘llarini rekonstruktsiya qilish. 

 

10. Yo‘l bitumi olish texnologiyasi. 

 

11.Avtomobil yo‘llari qo‘mitasining asosiy vazifalari va funksiyalari. 

 

12.  Tuman yo‘llardan foydalanish unitar korxonasining asosiy vazifalari va funksiyalari. 

 

13.Avtomobil yo‘llari xududiy boshqarmalarni asosiy vazifalari va funksiyalari. 

 

14.  Tosh maydalash zavodlari. 

 

15.  Sement olish texnologiyasi. 

 

9. 60810100 - QISHLOQ XO‘JALIGINI MEXANIZATSIYALASHTIRISH  BAKALAVRIAT  TA’LIM  YO‘NALISHI GA KIRISH UCHUN SUHBAT SAVOLLARI 

 

1)Mamlakatda o‘z sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish. 

 

  1. O‘zbekiston Respublikasida amalga oshirilayotgan agrar siyosat.  

     

  2. O‘zbekistonda qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalashning hozirgi ahvoli va uning rivojlanish istiqbollari. 

     

  3. O‘zbekiston xukumatining qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishining samaradorligini oshirish borasidagi amalga oshirayotgan chora-tadbirlari. 

     

  4. O‘zbekiston qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalash va elektrlashtirish jarayonlarini 2020 yilgacha kompleks rivojlantirishning umumiy konsepsiyalari.  

     

  5. Qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarishini kompleks mexanizatsiyalashda mashinalar tizimining o‘rni. Uni ishlab chiqish tartiblari 

     

  6. Agrotexnika talablari va ularning qishloq xo‘jaligi hamda melioratsiya mashina va qurollarining yangi konstruksiyalarini ishlab chiqishdagi ahamiyati. 

     

  7. Mashinalarni yaratishda e kologiya, resurs va quvvat tejash muammolari. 

     

  8. O‘zbekiston qishloq xo‘jaligining zamonaviy ahvoli qanday? 

     

  9. O‘zbekiston qishloq xo‘jaligi sohasining rivojlanish istiqbollarini izohlang. 

     

  10. Texnika taraqqiyotida qishloq xo‘jaligining o‘rnini izohlang. 

     

  11. Qishloq xo‘jaligi ning texnika taraqqiyotiga ta’siri qanday? 

     

  12. Qishloq xo‘jaligi  boshqa tizimlar bilan bog‘liqligini sharhlang. 

     

  13. O‘zbekistonda  qishloq xo‘jaligi texnikasi  zahiralari. 

     

  14. Qachondan boshlab o‘zbekistonda qishloq xo‘jaligi vazirligi tashkil etildi 

     

  15.  Agroklaterlar qachon tashkil  etildi? 

     

2)Bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivatsiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish. 

 

  1. Qishloq xo‘jaligi yo‘nalishi haqida ma’lumot bering. 

     

  2. Qishloq xo‘jaligi mashinalari tashkil etuvchi parametrlari to‘g‘risidagi umumiy ma’lumotlarni sharhlab bering. 

     

  3. Foydalanilayotgan qishloq xo‘jaligi mashinalarini sanab bering. 

     

  4. Qishloq xo‘jaligi mashinasozligining kelajagi qanday? 

     

  5. Tuproqqa ishlov berish mashinalari nima va ularning turi qanday?    

     

  6. Qishloq xo‘jaligi soxasida qaysi olimlarni  ilmiy faoliyati bilan tanishgansiz?                        

     

  7. Qarshilik nima va uning ifodasi qanday ?      

     

  8. Nima uchun qishloq xo‘jaligi soxasini tanladingiz? 

     

  9. Qishloq xo‘jaligi soxasiga qanday xissa qo‘shmoqchisiz? 

     

  10. Yig‘ishtirish mashinalri tasnifini ayting? 

     

  11. Tuproqqa yuza ishlov berish mashinalri tasnifini ayting? 

     

  12. Ekish mashinalari tasnifini ayting? 

     

  13. Qishloq xo‘jaligi soxasini rivojlanish istiqbollari.  

     

  14. Aktiv ishchi organli mashina nima deganda nimani tushunasiz? 

     

  15. Passiv ishchi organli mashina nima deganda nimani tushunasiz? 

     

3)Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari) 

 

  1. Qanday horijiy energiya tejamkor qishloq xo‘jalik texnika va texnologiyalarni O‘zbekiston sharoitida qo‘llash maqsadga muvofiqdir?  

     

  2. Qishloq xo‘jaligida energiya tejamkorlikka erishishning qanday yo‘nalishlari bor? 

     

  3. Qishloq xo‘jaligini energetik samaradorligiga ta’siri qanday? 

     

  4. Qishloq xo‘jalik texnikani ishlatishdagi umumiy talablar.  

     

  5. Qishloq xo‘jalik texnikani ishlatishdagi xodimlarga talablar. 

     

  6. Tezkor xizmat ko‘rsatish va ishlarni bajarish. 

     

  7. Qishloq xo‘jalik texnikalarida ish bajarish tartibi. 

     

  8. Naryad va farmoyish berish. 

     

  9. Q’isqa muddatli va kechiktirib bo‘lmaydigan ishlar. 

     

  10. Ish joyini tayyorlashga va ishlashga ijozat berish. 

     

  11. Naryad uchun i sh rahbarini tayinlash.  

     

  12. MTPlarda (Mashina traktor parklarida) ishchi postlarida qanda ishlar bajarish. 

     

  13.  O‘zbekistonda qishloq xo‘jaligi texnikalari ishlab chiqaruvchilarni ayting? 

     

  14. Dunyoda taxminan qancha paxta ishlab chiqildi? 

     

  15.  Energiyaning tabiiy manbalaridan qishloq xo‘jaligida qanday ishlatiladi?  

     

 

4)Tanlangan bakalavriat ta’lim yo‘nalishi sohasidagi bilim va kasbiy ko‘nikmalarning mavjudligini 

 

  1. Pluglar, uning ishlash printsipi haqida tushuncha bering. 

     

  2. IYoDning tuzilishi, ishlash printsipi va ulardan foydalanishdan maqsad. 

     

  3. Tuproqqa qator oralariga ishlov berish deganda nimani tushunasiz, uning elementlari 

     

  4. Hosilni yig‘ishtirishning asosiy maqsadlari. 

     

  5. Himoya vositalari haqida nimalarni bilasiz? 

     

  6. Texnika xavfsizligi bo‘yicha guruhlar haqida nimalarni bilasiz va ularga qo‘yiladigan talablar? 

     

  7. Agregatlarni profilaktik laboratoriya sinovlaridan o‘tkazishdan maqsad 

     

  8. Xavfsizlik talablari bo‘yicha qishloq xo‘jalik qurilmalarida bajariladigan ishlar qaysi turlarga bo‘linadi? 

     

  9. Elevatorning ishlash printsipi. 

     

  10. O‘zbekistonda  qishloq xo‘jaligida muqobil ( quyosh ) energiyasidan foydalanish yo‘lida erishilayotgan yutuqlar va loyihalar. 

     

  11. Kultivator sozlash mexanizmini ayting? 

     

  12. Dvigatel o‘t olmasi nima buladi? 

     

  13. Jabrlanuvchiga birinchi yordam kursatish. 

     

  14. Ekish agrotexnika talablari? 

     

  15. Qishloq xo‘jadik texnikalariga qo‘yiladigan talab l ar ? 

     

    1. Mamlakatda oʻz sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish; 

       

 

10. 60730400- MUHANDISLIK KOMMUNIKATSIYALARI QURILISHI VA MONTAJI BAKALAVRIAT  TA’LIM  YO‘NALISHI GA KIRISH UCHUN SUHBAT SAVOLLARI 

 

  1. O‘zbekistonda  gaz ta’minoti tizimlarining hozirgi ahvoli va uning rivojlanish istiqbollari. 

     

  2. O‘zbekistonda  suv ta’minoti  va kanalizatsiya tizimlarining hozirgi ahvoli va uning rivojlanish istiqbollari. 

     

  3. O‘zbekistonda  havoni konditsiyalash tizimlarining rivojlanish istiqbollari. 

     

  4. O‘zbekistonda  issiqlik ta’minoti tizimlarining hozirgi ahvoli va uning rivojlanish istiqbollari. 

     

  5. Mamlakatimizda muhandislik kommunikatsiyalari sanoati bo‘yicha amalga oshirilayotgan islohotlar. 

     

  6. O‘zbekiston xududida nechta iqtisodiy erkin zonalar mavjud? 

     

  7. Kichik sanoat xududi deganda nimani tushunasiz?  

     

  8. Namangan xududidagi  muhandislik kommunikatsiyalari   korxonalari qaysilar& 

     

  9. O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustivor yo‘nalishlari bo‘yisa xarakatlar strategiyasida muhandislik kommunikatsiyalari sohasiga qanday urg‘u berilgan? 

     

  10. Uzluksiz suv ta’minoti tizimini rivojlantirishning ahamiyati qanday? 

     

  11. Aholi turmush tarzini yuksaltirishda  muhandislik kommunikatsiyalari   o‘rni? 

     

  12. Siz istiqomat qilayotgan xududda qanday muhandislik kommunikatsiyalaridagi muammolar mavjud? 

     

  13. Muhandislik kommunikatsiyalari d eganda nimani tushunasiz? 

     

  14. Kasb-hunar maktablari va texnikumlarni bitiruvchilarga qanday imkoniyatlar yaratilgan. 

     

  15. Respublikani rivojlantirishda  muhandislik kommunikatsiyalari  o‘rni. 

     

 

2) Bakalavriat ta’lim yo‘nalishini tanlashda motivatsiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish ko‘rsatish. 

 

 

  1. Qanday muhandislik kommunikatsiyalari  tarmoqlarini  bilasiz? 

     

  2. Tabiiy gazdan qanday mahsulotlar ishlab chiqariladi? 

     

  3. Toza ichimlik suvi qanday tartibda tozalanadi ? 

     

  4. Oqava suv deganda nimani tushunasiz ? 

     

  5. Namangan suv taminoti MCHJda qanday  xizmarlar ko‘rsatiladi  

     

  6. Namangan oqavani tozalash korxonasining vazifasi qanday  

     

  7. Qizil rovot suv tozalash inshooti ishlash prinsipi qanday ? 

     

  8. Jiydakapa suv tozalash inshooti ishlash prinsipi qanday ? 

     

  9. Muhandislik kommunikatsiyalari   nima? 

     

  10. Siz nima uchun ushbu yo‘nalishni tanlayapsiz? 

     

  11. Ushbu yo‘nalishni sizning kelajagingizda qanday ahamiyati bor? 

     

  12. Tanlagan yo‘nalishingizni kelajagini qanday tasavvur qilasiz? 

     

  13. Siz  Vodiygazta’minoti Namangan filialida qanday lavozimda ishlashni xoxlaysiz? 

     

  14. Tanlagan yo‘nalishingizni rivojlantirish uchun nima ishlar qilasiz? 

     

  15. Siz  Namangan suv taminoti MCHJda qanday lavozimda ishlashni xoxlar edingiz? 

     

 

3) Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (o‘qishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, mas’uliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, o‘z ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari) 

 

  1. Muhandis bo‘lish uchun matematika fanining o‘rni? 

     

  2. Suv ta’minotida kimyo faning o‘rni? 

     

  3. Qanday horijiy energiya tejamkor Muhandislik kommunikatsiyalari  texnologiyalarni O‘zbekiston sharoitida qo‘llash maqsadga muvofiqdir?  

     

  4. Muhandislik kommunikatsiyalarida energiya tejamkorlikka erishishning qanday yo‘nalishlari bor? 

     

  5. Muhandislik kommunikatsiyalarini energiya samaradorligiga ta’siri qanday? 

     

  6. Suv ta’minoti xodimlarga talablar. 

     

  7. Texnika xavfsizligi deganda nimani tushunasiz? 

     

  8. Muhandislik kommunikatsiyalari  deganda nimani tushunasiz? 

     

  9. Mundis bo‘lishda dizayn faning o‘rni. 

     

  10. Muhandislik kommunikatsiyalari bo‘yicha xizmat narhini qanday belgilaysiz? 

     

  11. Tabiiy gaz hidi sezilmoqda , qanday chora qo‘llaysiz? 

     

  12. Siz tsex boshlig‘isiz. Erta bilan ishni qanday boshlaysiz? 

     

  13. Siz korxonada ishchi lavozimidasiz. Bosh muhandis bo‘lish uchun nima qilish kerak? 

     

  14. Ishlab chiqarish bo‘yicha takliflaringiz? 

     

  15. Oliy ma’lumotli yetuk kadr bo‘lish uchun nimalarga e’tibor qaratish zarur ? 

     

 

4)Tanlangan bakalavriat ta’lim yoʻnalishi sohasidagi bilim va kasbiy koʻnikmalarning mavjudligi 

 

  1. Gaz taqsimlash punktining vazifasi nimadan iborat? 

     

  2. Vertikal tindirgich deganda nimani tushunasiz? 

     

  3. Gaz payvandlash deganda nimani tushunasiz? 

     

  4. Issiqlik ta’minoti jihoz larini sanab bering? 

     

  5. Gaz da ishlaydigan qurilmalarini sanab bering? 

     

  6. Suv ta’minotida reagent bo‘limining vazifasi nimadan iborat? 

     

  7. Suvni xlorlashning maqsad vazifasi nimadan iborat? 

     

  8. Polietilen quvurlarni biriktirish qanday amalga oshiriladi? 

     

  9. Ichimlik suvini tozalash qanday amalga oishirladi?  

     

  10. Tanlangan yo‘nalish bo‘yicha umumkasbiy fanlarning ahamiyati? 

     

  11. Tangangan ta’lim yo‘nalishida “CHizmachilik” fanining ahamiyati qanday? 

     

  12. Kanalizatsiya quduqlari nima uchun o‘rnatiladi ? 

     

  13. Zamonaviy loyihalash dasturlari haqida ma’lumot bering? 

     

  14. Siz tanlagan yo‘nalishda axborot texnologiyalaring o‘rni qanday? 

     

  15. Muhandislik kommunikatsiyalarida   toza ekologik muhit qanday ta’minladi? 

     

Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy ta’lim muassasalarining bakalavriat ta’lim yo‘nalishlariga suhbat asosida o‘qishga qabul qilish tartibi to‘g‘risidagi  nizomga 
1-ILOVA 

 


Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilar bilan oliy ta’lim muassasalariga o‘qishga kirish imtihonlaridagi suhbat natijalarini qayd etish varag‘i 

________________________________________________________________________________________(oliy ta’lim muassasasi nomi) 

 

________________________________________________________________________________________ (ta’lim yo‘nalishi nomi) 

 

__________________________ 
(ta’lim shakli) 

 

 

___________________________ 
(ta’lim tili) 

 

 

__________________________ 
(sana) 

 

                    


T/r 

 


Bitiruvchining 
F.I.O. 

 

Bitiruvchiga qo‘yilgan ball 

 

Suhbat 
komissiyasi a’zosining imzosi 

 

Jami 

 

1-savol 

 

2-savol 

 

3-savol 

 

4-savol 

 

1. 

 

       

2. 

 

       

3. 

 

       

4. 

 

       

... 

 

... 

 

... 

 

... 

 

... 

 

... 

 

... 

 

... 

 

                    

Suhbat komissiyasi a’zosi ___________________________________________________ 

 

_________________ 

 

     

(F.I.O.) 

 

(imzo) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy ta’lim muassasalarining bakalavriat ta’lim yo‘nalishlariga suhbat asosida o‘qishga qabul qilish tartibi to‘g‘risidagi  nizomga 
2 -ILOVA 

 

Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilar bilan oliy ta’lim muassasalariga o‘qishga kirish imtihonlarida o‘tkazilgan suhbatning yakuniy natijalarini qayd etish varag‘i 

________________________________________________________________________________________ 
(oliy ta’lim muassasasi nomi) 

 

________________________________________________________________________________________ 
(ta’lim yo‘nalishi nomi) 

 

________________________ 
(ta’lim shakli) 

 

 

___________________________ 
(ta’lim tili) 

 

 

__________________________ 
(sana) 

 

                    

T/r 

 

Bitiruvchining 
F.I.O. 

 

Komissiya 
a’zolari soni 

 

Jami to‘plagan 
bali 

 

O‘rtacha bali 

 

1. 

 

    

2. 

 

    

3. 

 

    

4. 

 

    

... 

 

... 

 

... 

 

... 

 

... 

 

                    

Suhbat komissiyasi raisi ___________________________________________________ 

 

______________ 

 

     

(F.I.O.) 

 

(imzo) 

 

Suhbat komissiyasi a’zolari 

 

 
    

____________________________________________________ 

 

______________ 

 

     

(F.I.O.) 

 

(imzo) 

 

      

Baxolash mezoni Texnikum 2024